قوانین و مقررات سامانه شکا
با تشکر از حسن انتخاب شما خواهشمند است قبل از استفاده از سرویسهای سامانه دایرکتوری و فروشگاه اینترنتی شکا | eshoka موارد زیر را به دقت مطالعه نموده تا بتوانید بصورت بهینه و آسان از آن بهرهبرداری نمایید.
- سامانه دایرکتوری و فروشگاه اینترنتی شکا
سامانهای دایرکتوری متشکل از تولیدکنندگان و کاربران بر پایه فناوری دیجیتالی و خدمات کاملا الکترونیکی و ارتقای سلامت، بهبود ایمنی غذایی کاربران از طریق توانمندسازی تولیدکنندگان در عرصه فناوریهای دیجیتال و در تأمین محصولات غذایی سالم گواهی شده تا بتوانند با کمترین هزینه و بدون واسطه محصولات خود را از سرتاسر ایران از طریق پست جمهوری اسلامی با سرعت و کیفیتی بالا به دست کاربران خویش برسانند و مشارکت دادن تولیدکنندگان در ایجاد ارتباط هر چه نزدیکتر و مستقیم در محیطی امن و تضمین شده با کاربران تا یکدیگر را بیابند و محصولات خود را به کاربران ارائه و بفروش برسانند و کاربران در یک سامانه شفاف خرید خود را انجام دهند.
- تعریف کاربر:
کاربر سایت به شخصی گفته میشود که اطلاعات کاربری خود را در فرم ثبت نام درج کرده و به سن قانونی ۱۸ سال رسیده باشد و به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از امکانات خدمات فروشگاه شکا | eshoka اقدام نماید.
۱- کاربران محترم، ورود به فروشگاه و استفاده از پروفایل شخصی و کلیه خدماتی که این سامانه در اختیار شما گذاشته است به این معنا میباشد که شما تمام قوانین سامانه شکا را قبول کرده و به آن عمل مینمایید.
۲- هرگونه تغییر در رویه و یا سیاستهای اعمالی در فروشگاه شکا فقط در همین سامانه در معرض دید کاربران قرار میگیرد و بروز رسانی میشود .
۳- محصولات ارائه شده در وب سایت فروشگاه از معتبرترین تولیدکنندگان ایرانی و دارای مجوزهای مربوطه و معروفترین برندهای ایرانی عرضه گردیده است و شما میتوانید با استفاده از فایلهای تولیدکنندگان برند مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک نمایید و محصولات انتخاب شده را مشاهده نمایید .
۴- کلیه قوانین این سامانه برطبق اصول قوانین جمهوری اسلامی و قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از مصرفکننده میباشد و کاربران موظف به رعایت آن میباشند.
- تعهدات فروشگاه اینترنتی شکا
۱- این سامانه موظف به پاسخ به کاربرانی است که از طریق تیکت و ارتباط آنلاین و یا تلفنهایی که در پروفایل خود ذکر نموده اند، تماس حاصل میگردد و کلیه مکاتبات و پاسخهای سامانه شکا | eshoka فقط از این طریق امکانپذیر میباشد.
۲- کلیه مکاتبات و یا تماس با کاربران فقط از طریق درخواست تیکت و گفتگو و مشاوره قبل از خرید صورت میپذیرد.
۳- این سامانه متعهد به حریم خصوصی کاربران میباشد و حفاظت از آن را وظیفه خود میداند و به آن احترام میگذارد .
۴- کاربران، مجاز به بهرهبرداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هرگونه استفاده از مشتقات فروشگاه و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هرگونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روشهای مشابه مانند جمعآوری دادهها و ابزارهای استخراج نبوده و کلیه این حقوق به صراحت برای سامانه شکا محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات این مرکز ، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیتهایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام میپذیرد به عهده کاربران است.
۵- کلیه سفارشات ثبتشده، دارای ارسال کد و پیش فاکتور میباشد و بر اساس آن در صف پردازش قرار میگیرند.
۶- این مرکز جهت ارسال و تحویل سفارشات ثبتشده نهایت دقت و تلاش خود را انجام میدهد لذا در صورتی که در انبار تولیدکننده سفارش مورد نظر کاربر، موجود نباشد حق کنسل کردن سفارش را دارد و در صورت موافقت و مشاوره در این زمینه با کاربر ، محصول دیگری را جایگزین آن نموده ، در غیر این صورت مبلغ وجه واریزی کاربر مسترد گردیده و مبلغ ۱۰ هزار تومان به کیف پول به عنوان خسارت کنسلی واریز میگردد.
۷- سامانه شکا مجاز است در صورت اتمام محصول یا کالای موردنظر کاربر وجه پرداختی کاربر را در ظرف مدت ۴۸ الی ۷۲ ساعت کاری مسترد گرداند.
۸- فاکتور فروش محصولات از طریق سامانه شکا | eshoka قابل دریافت میباشد و یا به درخواست کاربر از طریق ایمیل یا پیامک برای کاربران ارسال میگردد.
۹- کاربران حداکثر تا ۲ روز بعد از ثبت سفارش و تحویل اجناس، فرصت دارند درخواست ارسال فاکتور را ثبت کنند و یا از طریق سامانه شکا رویت نمایند.
۱۰- سفارشهایی که دارای حداقل یک کالا از تولیدکنندگان باشند و تا ساعت ۱۴ هر روز کاری نهایی شوند ، حداقل ۱ الی ۷ روز بعد (طبق زمان تحویل اعلامشده در سامانه شکا) در تهران و شهرستانها، ارسال خواهند شد. بعضی استان ها به دلیل شرایط ویژه با تاخیر بیشتری ارسال میگردد.
تبصره: توجه داشته باشید روزهای پنجشنبه بصورت نیمه وقت و روزهای جمعه و تعطیلات رسمی جزء روزهای پستی برای ارسال محاسبه نمیگردد. همچنین در اسفندماه ، روزهای منتهی به عید نوروز معمولا زمان ارسال پستی ۱ تا ۳ روز تاخیر خواهد داشت.
- تعهدات کاربر:
۱- کاربران باید هنگام سفارش کالای موردنظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط کاربر، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، این مرکز جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبتسفارش میتواند از کاربر، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند. همچنین، کاربران میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویلگیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
۲- با توجه به ثبتسیستمی سفارش، به هیچعنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است کاربران هنگام ثبتسفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود،هنگام ثبتسفارش خود،با انتخاب گزینه " تکمیل اطلاعات حقوقی " و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.
۳- مرکز برای سهولت در انتخاب کاربران اقدام به تصویر محصولات تولیدکنندگان در این فروشگاه نموده است در صورت ثبتسفارش از طرف کاربر و ارسال محصول از طرف سامانه شکا ، در صورتی که محصول با تصویر مورد نظر مغایرت دارد مراتب را به شمارههای داده شده در فاکتور، اعلام نمایید تا در صورت مغایرت به رفع آن اقدام گردد قابل ذکر میباشد محصول موردنظر نباید از نظر فیزیکی ایرادی داشته باشد و درب آن و یا لیبل آن بازشده باشد در صورتی که موارد فوق مراعات گردد قابل پیگیری میباشد.
- تعهدات تولیدکنندگان:
۱- ارائه محصولات با کیفیت مناسب جهت عرضه به کاربران سامانه شکا .
۲- بعد از دریافت پیام سفارش داده شده از طرف سامانه شکا بصورت پیام صوتی و یا متنی حداکثر ظرف مدت یک روز (۲۴ ساعت) برای تولیدکننده فرصت باقی است تا محصول مورد نظر را آماده و بستهبندی نموده و برای کاربر ارسال نماید و محصولات را دقیقا مطابق با آنچه مورد تایید کاربر (طبق تصاویر محصولات در سامانه) قرار گرفته است را توسط پست سامانه شکا و یا پست رسمی جمهوری اسلامی برای کاربران ارسال نمایند. (طبق زمان تحویل در قوانین و مقررات سامانه شکا)
۳- در صورتی که تولیدکننده در استان تهران دارای مرکز تولید و یا انبار محصولات بوده و فاقد امکانات ارسال محصولات خود میباشد می تواند با هماهنگی سامانه شکا جهت ارسال محصولات اقدام نماید.
۴- کلیه بستهبندی محصولات بر عهده تولیدکننده میباشد. در صورت نداشتن امکانات بستهبندی میتوانید از طریق پست مرکز سامانه شکا با پرداخت هزینه اقدام نمایید.
۵- رعایت کیفیت بستهبندی محصولات از جهات مختلف.
۶- عدم ارسال هیچگونه چیزی اضافه در ارسال محصولات سفارش داده شده برای کاربران.
۷- هماهنگی در قیمتگذاری محصولات در سامانه شکا و رعایت حقوق مصرفکننده برعهده تولیدکننده میباشد و رعایت قیمتگذاری در سایت اختصاصی تولیدکننده بصورت هم زمان و عدم مغایرت با تخفیفها و امکانات ارائه شده برای کاربران در سامانه شکا نیز برعهده تولیدکننده میباشد.
۸- توانایی ارائه و ایجاد تخفیفها و امکانات متنوع در جهت فروش محصولات بصورت کلی و جزپی برای کاربران در زمانها و مناسبتهای مختلف.
۹- ایجاد هرگونه تغییرات یا اضافات شامل: قیمت، تغییر بسته بندی، کارت تخفیف، یا هرگونه تخفیف ریالی باید با هماهنگی سامانه شکا و درج در پنل اختصاص که در سامانه شکا به تولیدکننده اختصاص داده شده است.
۱۰- بروز رسانی پنل اختصاص یافته در سامانه شکا بر عهده تولیدکننده میباشد. در صورت بروز نشدن اطلاعات و قیمت ها خسارتهای مربوط به کاربران بر عهده تولیدکننده می باشد.
۱۱- مسئولیت محتوا در توضیحات محصولات بر عهده تولیدکننده میباشد.
۱۲- اطلاعات مختلف نظیر مدارک قانونی اعم از مجوز کار، مجوز سازمان غذا و دارو، صنایع غذایی و....، متن و تصویر و کاتالوگ، با کیفیت طبق روش سامانه شکا به شکل الکترونیکی جهت تبلیغ محصول در اختیار سامانه شکا قرار دهد .
۱۳- یک شماره تماس تلفن همراه فعال جهت اعلام سفارشات.
۱۴- ایجاد کانال در یک پیام رسان ایرانی که از طرف سامانه شکا به تولیدکننده معرفی میشود.
۱۵- داشتن یک ایمیل برای ارسال اطلاعیهها به این مرکز و بلعکس و همچنین ثبت نام در کانال مربوط به تولیدکنندگان سامانه شکا و عضو یت در آن.
- نظرات کاربران:
فروشگاه جهت نظرات و انتقادات و پیشنهادهای کاربران اقدام به بخش نظرات کاربران نموده است کاربران میتوانند با توجه به مقررات و قوانین سامانه شکا نظرات خود را در رابطه با محصولات تولیدکنندگان، اعلامنمایند. با توجه به این که نظرات شما به تولیدکنندگان محصولات ایرانی منتقل میشود لذا از کاربران درخواست میشود برای با کیفیتشدن محصولات و همچنین تشویق تولیدکنندگان به رقابت سالم نظرات خود را بطور شفاف منعکس نمایند .
- روش و شرایط و قوانین نظرات کاربران :
۱- فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش از حد معمول، کشیدن حروف یا کلمات، استفادهی مکرر از یک حرف یا کلمه، شکلک و اموجی در متن خودداری کنید.
۲- برای نظر یا نقد و بررسی از شرکت تولیدکننده و یا محصول موردنظر خود عنوانی متناسب با متن انتخاب کنید. یک عنوان خوب کاربران را برای خواندن نظر شما ترغیب خواهد کرد.
۳- نقد کاربران باید شامل قوت و ضعفهای محصول در استفادهی عملی و تجربهی شخصی باشد و مزایا و معایب کالا و محصول به صورت خلاصه و تیتروار در محل تعیینشده درج شود. لازم است تا حد ممکن از مبالغه و بزرگنمایی مزایا یا معایب محصول موردنظر خودداری کنید.
۴- نقد مناسب، نقدی است که فقط معایب یا فقط مزایا را در نظر نگیرد؛ بلکه بطور واقع بینانه معایب و مزایای هر محصول را بررسی کند.
۵- با توجه به تفاوت در سطح محصولات مختلف و تفاوت عمده در قیمتهای آنها، لازم است نقد و بررسی هر محصول با توجه به قیمت آن صورت گیرد؛ نه به صورت مطلق.
۶- جهت احترام گذاشتن به وقت بازدیدکنندگان سایت، لازم است هنگام نوشتن نقد، مطالب غیرضروری را حذف کرده و فقط مطالب ضروری و مفید را در نقدتان لحاظ کنید.
۷- با توجه به ساختار بخش نظرات،از سوال کردن یا درخواست راهنمایی در این بخش خودداری کرده و سوال یا درخواست راهنمایی خود را در بخش ارسال تیکت یا پشتیبانی آنلاین مطرح کنید.
۸- کاربران ارسالکنندهی نظر موظفاند از ادبیات محترمانه استفاده کرده و از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کنند. بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افراد و استفاده از کلمات نامناسب، باعث تاییدنشدن نظر کاربر میشود.
۹- تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند؛ لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانبدارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظردهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد کنید. هر کاربر تنها میتواند نظر خود را عنوان کرده و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار کند.
۱۰- با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینکهای موجود در آن، نباید لینک سایتهای دیگر را در نظرات خود ثبت کنید. دقت داشته باشید تا جای ممکن از هرگونه لینکدادن (فرستادن) دیگر کاربران به سایتهای دیگر و درج ایمیل یا نام کاربری شبکههای اجتماعی خودداری کنید.
۱۱- تنها نظراتی تایید خواهند شد که مرتبط با محصول موردنظر باشند؛ لذا بحثهای متفرقه با محصول را مطرح نکنید.
۱۲- کاربران میتوانند نقد خود به هر بخش را در قسمت مربوط اعلام کنند؛ لذا هیچگونه نقدی را خدمات سایت در قسمت نظرات ننویسید.
۱۳- مسائلی را که از آن اطمینان ندارید، بههیچوجه در نظرات ثبت نکنید؛ همچنین از بازنشر شایعات دربارهی محصولات جدا خودداری کنید.
۱۴- بهتر است مطالبی در این بخش ثبت شود که برای بازدیدکنندگان سایت مفید باشد؛ لذا از بیان هرگونه مطالب شخصی، غیرمرتبط یا غیرضروری در این بخش پرهیز کنید.
۱۵- لازم است نظرات خود را به صورت نگارشی ثبتکرده و از کوتاهکردن کلمات یا استفاده از ادبیات محاوره تا جای ممکن خودداری کنید. استفاده از ادبیات نوشتاری که قابلیت نمایش در سایت را داشته باشد، لازمهی تایید نظرات کاربران است.
- شرایط ارسال تیکت و پشتیبانی:
۱- بهتر است ارسالتیکت و درخواست پشتیبانی کوتاه و مختصر باشد.
۲- پرسش خودتان را فقط یکبار تیکت نمایید و برای هر سوال بصورت جداگانه درخواست نمایید.
۳- توجه داشته باشید که نظر یا ارسالتیکت و درخواست پشتیبانی فقط باید در رابطه با کالا باشد، بنابراین سوال درباره خرید یا سفارش همچنین استفاده از پشتیبانی قبل از خرید از طریق گفتگوی آنلاین و ارسال پیام آن ارتباط برقرار نمایید.
- سیاست قیمتگذاری:
۱- سیاست قیمتگذاری مبتنی بر اصول مشتریمداری و احترام به حقوق مصرفکننده است. قیمتهای ارائه شده برای کالاها در سامانه دایرکتوری و فروشگاه اینترنتی شکا | eshoka قیمتهای خرده فروشی است که توسط تولیدکننده آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است.
۲- هزینههای بستهبندی، ارسال و بیمه حملکالا، بسته به شرایط سفارش که در فرم سبدخرید اطلاعرسانی میشود، ممکن است جداگانه محاسبه شود. قابل تذکر میباشد نحوه سیاستگذاری محصولات برعهده این سامانه میباشد.